کد خبر: 1229985
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
۶۲ ملی‌پوش والیبال ایران سابقه بازی در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها دارند که در بین آن‌ها عبادی‌پور عنوان امتیازآورترین و اسماعیل‌نژاد عنوان موثرترین بازیکن را به خود اختصاص دادند.

جوان آنلاین: مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشور‌های بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

به گزارش فارس، مرحله مقدماتی مسابقات گروه مردان از یکم خرداد تا سوم تیرماه با حضور ۱۶ تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و پنج دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد. از نظر کسب پوئن از ۶۲ ملی‌پوش والیبال ایران که سابقه بازی در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها دارند، ۴۹ بازیکن موفق به کسب پوئن برای تیم ایران شدند که میلاد عبادی‌پور با کسب ۹۳۷ امتیاز در ۱۰۵ مسابقه، امتیازآورترین بازیکن است.

سیدمحمد موسوی با ۹۰۶ پوئن در ۱۰۳ مسابقه و امیر غفور با کسب ۷۸۹ امتیاز در ۸۳ مسابقه رتبه‌های دوم و سوم امتیازآورترین بازیکنان ایران در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها هستند. البته در این داده آماری باید اشاره شود که پست قطر پاسور، به صورت طبیعی در والیبال پیشترین پتانسل کسب امتیاز را دارد و در هر تیم به عنوان ماشین امتیازآورترین عمل می‌کند.

از نظر نظر کارآمدی امین اسماعیل نژاد که در ۲۵ مسابقه سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ لیگ ملت‌ها شرکت کرده است با کسب ۳۳۳ پوئن و معدل ۱۳.۳۲ امتیاز در هر مسابقه بهترین عملکرد را داشته است. در این داده آماری شهرام محمودی با معدل ۱۱.۰۴ (۴۲ بازی و ۴۶۴ پوئن) و امیر غفور که در ۸۳ بازی خود در این رویداد‌ها موفق به کسب ۷۸۹ پوئن شده است، با معدل ۹.۵۰ در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار